بررسی ارتباط وجود افسردگی با اهمال کاری در مبتلایان

ارتباط افسردگی با اهمال کاری ارتباط افسردگی با اهمال کاری: به تعویق انداختن کار یکی از جنبه های بسیار رایج افسردگی است. اهمال کاری و نشخوار فکری از علائم اصلی افسردگی هستند. برای کمک به مبتلایان و عزیزانشان در درک بهتر این موضوع، من پیوندهای بین افسردگی و اهمال کاری را باز می کنم. ۱٫ […]


ارتباط افسردگی با اهمال کاری

ارتباط افسردگی با اهمال کاری: به تعویق انداختن کار یکی از جنبه های بسیار رایج افسردگی است.

اهمال کاری و نشخوار فکری از علائم اصلی افسردگی هستند. برای کمک به مبتلایان و عزیزانشان در درک بهتر این موضوع، من پیوندهای بین افسردگی و اهمال کاری را باز می کنم.

۱٫ هنگامی که افراد افسرده هستند اغلب علاقه خود را به فعالیت هایی که معمولاً از آنها لذت می برند از دست می دهند.

این می تواند منجر به تعلل در مورد فعالیت های سرگرم کننده شود. حتی اگر فرد فکر می‌کند که ممکن است دوست داشته باشد در یک رویداد شرکت کند، ممکن است به دلیل ترس از اینکه وقتی زمان به پایان برسد، در انجام آن تردید کند

۲٫ افرادی که با قرار دادن مشکلات در “سبد خیلی سخت” خود با استرس مقابله می کنند، در برابر افسردگی آسیب پذیرتر هستند.

اینجا یک رابطه بزرگ مرغ و تخم مرغ وجود دارد. اگر در مورد مشکلات به جای برخورد مستقیم با آنها نشخوار فکر کنید، می تواند به تشدید افسردگی کمک کند، اما افسردگی همچنین می تواند باعث شود افراد احساس سردرگمی کنند

۳٫ زمانی که افراد افسرده هستند، برنامه ریزی یک توالی رفتار برایشان دشوار است.

به عنوان مثال، اگر نیاز به خرید مواد غذایی و تهیه غذا دارید، خانه‌تان را شلوغ کنید، یا بدهی‌هایتان را جمع‌آوری کنید، ممکن است احساس کنید که از کجا شروع کنید. زمانی که ذهن شما به دلیل افسردگی مه آلود است، برنامه ریزی کارهای چند مرحله ای می تواند بسیار خسته کننده باشد. امتناع شما از شروع می تواند مانند لجبازی به نظر برسد، در حالی که در واقع در برنامه ریزی وظایف در حالت افسردگی مشکل دارید. (در کتاب من، مجموعه ابزار ذهن سالم، فصلی به استراتژی ها اختصاص داده شده است.)

۴٫ افسردگی با تفکر “چه فایده ای دارد” همراه است.

به عنوان مثال، شما دوست دارید یک پدر و مادر باشید، اما فکر می کنید “چرا کسی باید یک کودک را به دنیا بیاورد، وقتی ما در حال نابود کردن این سیاره هستیم.” یا اگر مخارج شما خارج از کنترل است، ممکن است فکر کنید “چرا باید سعی کنم وضعیت مالی خود را درست کنم، وقتی وام های دانشجویی دارم که هرگز آن را پرداخت نمی کنم.” این نوع تفکر اغلب برای دیگران (به عنوان مثال، شرکا/همسر) کاملاً سرسخت و ناامیدکننده است. تضاد و تنشی که این نوع تفکر می تواند در روابط ایجاد کند می تواند افسردگی فرد را بدتر کند.

۵٫ یکی از درمان های روانشناختی افسردگی، فعال سازی رفتاری نام دارد.

در میان چیزهای دیگر، این شامل برنامه ریزی برای فعالیت های لذت بخش و شرکت در فعالیت هایی است که به شما احساس تسلط و موفقیت می دهد. این می تواند راهی موثر برای رهایی از افسردگی باشد. تغییر رفتار خود به این روش می تواند سبک تفکر شما را کمتر افسرده کند، حتی اگر به طور خاص روی تغییر تفکر خود کار نمی کنید. تلاش برای فعال سازی رفتاری به طور بالقوه گزینه مناسبی برای افرادی است که بودجه لازم برای پرداخت به یک روانشناس را ندارند. دستورالعمل‌ها ساده‌تر از گزینه‌های خودیاری هستند که بر افکار تمرکز می‌کنند، بنابراین انجام آن از طریق رویکرد خودیاری آسان‌تر است.

۶٫ کناره گیری اجتماعی که با افسردگی همراه است می تواند منجر به اهمال کاری در انجام یک کار شود که شامل رفتارهایی مانند تماس تلفنی با غریبه ها یا ملاقات با فرد جدید است. ممکن است از فکر تماس تلفنی با یک درمانگر یا یافتن یک تاجر برای تعمیر سقف خود کاملاً غرق شوید.

۷٫ با گذشت زمان، افراد مبتلا به افسردگی می توانند اعتماد خود را نسبت به توانایی خود برای پیگیری از دست بدهند.

افسردگی می تواند به صورت پوسته پوسته شدن و غیرقابل اعتماد شدن افراد ظاهر شود، که می تواند باعث آزار دیگران شود. این باعث می شود که فرد افسرده بیشتر آسیب ببیند و خجالت بکشد و یک چرخه معیوب ایجاد شود. گاهی اوقات افراد مبتلا به افسردگی در حالی که افسرده هستند از تلاش خود برای انجام دادن کارها خجالت می کشند و برای پوشاندن آن دروغ می گویند. افراد دیگر اغلب متوجه می شوند که حقیقت به آنها گفته نمی شود و عصبانی می شوند، که دوباره به چرخه معیوب فرد کمک می کند که افسرده تر شده و از نظر اجتماعی کمتر مورد پذیرش قرار گیرد.

۸٫ مانند اضطراب، این بحث وجود دارد که برخی از تفکراتی که در افسردگی می بینیم، در واقع یک فرآیند انطباقی است که به هم ریخته است. برخی از انواع تفکر زمانی که مردم در حالت غمگین هستند بهبود می‌یابند، و عقب‌نشینی که وقتی اعتماد به نفس کسی از بین می‌رود، جنبه‌های محافظتی از خود دارد.

اگر اهمال کاری جنبه اصلی افسردگی شماست، مطمئنا شما تنها نیستید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بهتر بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است و ممکن است به شما کمک کند آن را برای دیگرانی که به آنها نزدیک هستید توضیح دهید تا بتوانند بینش و همدلی بیشتری داشته باشند.