چگونه یک محیط مثبت، برای کودک اوتیسم ایجاد کنیم؟

چگونه یک محیط مثبت، برای کودک اوتیسم ایجاد کنیم ؟ رفتاری توام با محبت و احترام نسبت به کودک اوتیسم داشته باشیم. افراد مبتلا به اوتیسم می توانند فشارهای زیادی را برای انجام دادن کارهای روزمره شان به صورت “عادی” داشته باشند. و بهترین راه کمک به آنها، احترام است. برای آنها شفاف کنید که […]


چگونه یک محیط مثبت، برای کودک اوتیسم ایجاد کنیم ؟ رفتاری توام با محبت و احترام نسبت به کودک اوتیسم داشته باشیم.

افراد مبتلا به اوتیسم می توانند فشارهای زیادی را برای انجام دادن کارهای روزمره شان به صورت “عادی” داشته باشند. و بهترین راه کمک به آنها، احترام است. برای آنها شفاف کنید که به حرفهایشان گوش می دهید. اگر آنها در خانه احساس حمایت کنند، بهتر همکاری می کنند و خود را با شرایط وفق می دهند و احساس شادی می کنند.

با فرزندتان مرتب صحبت کنید تا اینگونه به او جرأت ارتباط گرفتن را بدهید.

کودکان با شنیدن صحبت دیگران، گفتگو کردن را درک می کنند و صحبت کردن با فردی ناآشنا به آنها جرأت این را می دهد تا سر صحبت را باز کنند ( حتی اگر مکالمات یک طرفه باشد). اگر شما می دانید که آنها چه علایق خاصی دارند، گفتگو را با آنها آغاز کنید.

به زبان بدن آنها در هنگام مکالمه دقت کنید. برای مثال، اگر شما از دخترتان بپرسید آیا امروز با دوستانت بازی کردی؟ و او با خوشحالی فریاد زد و دستان خود را باز کرد، این جواب اوست. این ارتباط پله پله اتفاق می افتد و او باید تشویق شود.

صلاحیت او را قبول داشته باشید.

با فرض اینکه عزیز شما می تواند گوش دهد و بفهد، عمل کنید حتی اگر اینگونه به نظر نمی رسد. با آنها به گونه ای رفتار کنید که آنها را خوب و باهوش نشان دهد. تجربیات مثبت می تواند به آنها در شکوفا شدن کمک کند.

اگر عزیزتان در اتاق است، فرض کنید که او می تواند آنچه شما می گویید را بشنود. اگر شما درباره اینکه چقدر زندگی کردن با یک فرزند اوتیسم سخت است صحبت کنید، آنها از اینکه به خاطر حضورشان، موجب وخیم شدن زندگی شما شده اند، حس نگرانی می کنند. ترسهای بالغانه خود را زمانیکه فرزندتان بیرون از خانه هستند، بازگو کنید.

درباره آنچه اتفاق می افتد، شفاف باشید.

بگذارید آنها درباره اینکه فردی اوتیسم هستند، آگاهی یابند. این می تواند به آنها کمک کند تا ابهامات خود را درباره اینکه موجودی “بد” یا “نابه هنجار” هستند، برطرف کنند.

ترجمه از دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا