اوتیسم و ارتباطات اجتماعی

اوتیسم و ارتباطات اجتماعی : طیف اختلال اوتیسم، نوعی ناتوانی رشد عصبی محسوب می شود که موجب اختلال توجه در تعاملات و ارتباطات اجتماعی می شود و فرد را به سمت رفتارهای غیرعادی سوق می دهد. افراد اوتیسم به محرک ها پاسخ می دهند، به طور متفاوتی یاد می گیرند و در توانایی های شناختی […]


اوتیسم و ارتباطات اجتماعی : طیف اختلال اوتیسم، نوعی ناتوانی رشد عصبی محسوب می شود که موجب اختلال توجه در تعاملات و ارتباطات اجتماعی می شود و فرد را به سمت رفتارهای غیرعادی سوق می دهد. افراد اوتیسم به محرک ها پاسخ می دهند، به طور متفاوتی یاد می گیرند و در توانایی های شناختی متفاوت هستند. با وجود اینکه اوتیسم یک اختلال رشدی مادام العمر است، برخی از مشکلات مربوط به آن می تواند بهبود یابد یا اصلاح شود. اگر فردی مبتلا به اوتیسم هستید بهتر از راههای زیر در جهت ارتباطات خود بهره بگیرید.

با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید.

به دنبال انسانهایی باشید که باعث می شوند تا شما احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشید. اگر شما پس از گذراندن وقت با شخصی، احساس بدی نسبت به خود پیدا می کنید، این تأثیری مهم است که باید به آن آگاه باشید. دریابید که چرا اینطور احساس می کنید و آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا خیر.

با جامعه اوتیسم آشنا شوید.

این کار با تماس با یک گروه پشتیبانی دوستانه یا از طریق جستجوی آنلاین امکان پذیر است. بیاموزید که افراد مبتلا به اوتیسم چه چیزی در مورد خود، علائم و نحوه تعامل با جهان برای گفتن دارند. افراد مبتلا به اوتیسم می توانند مشاوره و نکاتی را به دیگر افراد اوتیستیک که نیاز به راهنمایی دارند، ارائه دهند. مثبت بودن جامعه اوتیسم می تواند هنگام احساس غم و اندوه یا زمانی که احساس عزت نفس کمتری دارید، به شما کمک کند.

از افراد و سازمانهایی که شما را تحریف می کنند، اجتناب کنید.

بعضی از افراد و گروه ها فکر می کنند افزایش “آگاهی” در مورد اوتیسم باعث عنوان کردن موارد وحشتناکی می شود. شما احساساتی دارید، و شما سزاوار این هستید که مانند همه انسانها، برابر باشید. وقت خود را برای افرادی که از احترام شما امتناع می کنند، تلف نکنید.

دوستی را افراد اوتیستیک داشته باشید. در کنار فواید معمول دوستی، می توانید راهکارهای مقابله با یکدیگر را به اشتراک بگذارید، در مورد اوتیسم با هم بحث کنید و بدون هیچ گونه ترسی خودتان باشید.

در گروههای مدافع پذیرش اوتیسم ، آموزش های ویژه (اگر به آنجا بروید) یا باشگاههای معلولیت / اوتیسم به دنبال افراد اوتیسم باشید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.