تعیین حس مسئولیت در یک رابطه

تعیین حس مسئولیت در یک رابطه به این مسئله دقت کنید که آیا شخص به تعهدات خود عمل می کند یا خیر. همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا شخص قادر به انجام امور است و آنچه را که به زبان آورده یا قول به انجام آن داده است را عملی می […]


تعیین حس مسئولیت در یک رابطه

به این مسئله دقت کنید که آیا شخص به تعهدات خود عمل می کند یا خیر. همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا شخص قادر به انجام امور است و آنچه را که به زبان آورده یا قول به انجام آن داده است را عملی می کند. این یک شاخص مهم از رفتار وفادارانه و ایجاد حس اعتماد است. شما شریکی می خواهید که قادر به انجام تعهداتی که وعده می دهد، زیرا این نشانه ای است که بیانگر این است که او وفادار به اطرافیان خود است و در زندگی آینده شما را رها نمی کند.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که شخص در ارسال پیامک از طرف دوستانی که به او نیاز دارند، پاسخگو است. او همچنین ممکن است با دوستان یا همکارانش برنامه ریزیهایی داشته باشند و همه همکاران این اطمینان را داشته باشند که او همیشه در هر موقعیتی حاضر است و تلاش  خود را می کند.

همچنین به این قضیه توجه کنید که آیا فرد نسبت به برنامه ریزی های کوتاه مدتی که با شما دارد، متعهد است. مثلا شما برنامه شامی برای هفته آینده ترتیب دهید و مطمئن شوید که او می تواند در این برنامه شما را همراهی کند. شما همچنین ممکن است برنامه ریزی برای تعطیلات داشته باشید که ماهها برای آن فکر کرده اید و فرد به موقع در کنار شما حضور پیدا می کند.

همچنین باید بدانید که مسئولیت پذیری ویژگی یک فرد بالغ است. تعیین کنید آیا فرد از نظر عاطفی بالغ است یا خیر. بلوغ عاطفی یک ویژگی اصلی در یک رابطه است.

به عنوان مثال ، یک فرد بالغ از نظر عاطفی شنونده خوبی خواهد بود و گاه نیازهای خود را کنار می گذارد تا بر نیازهای شما متمرکز شود. او همچنین در مورد احساسات، خواسته ها و نیازهای خود با شما راحت صحبت می کند. یک فرد بالغ از نظر عاطفی نیز بدون تأثیر دیگران قادر به تصمیم گیری و انتخاب های شخصی خود خواهد بود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.