چگونه بیماری اوتیسم را برای کودکمان توضیح دهیم؟

چگونه بیماری اوتیسم را برای کودکمان توضیح دهیم ؟ مطمئن شوید که فرزندتان آمادگی این بحث را دارد. مهم است که با فرزندتان روراست باشید مخصوصا اگر او به این بیماری مبتلا است و یا نسبت به کی از دوستان اوتیسمش، متعجب است. همچنین این مورد نیز بسیار مهم است که مطمئن شوید فرزندتان به […]


چگونه بیماری اوتیسم را برای کودکمان توضیح دهیم ؟ مطمئن شوید که فرزندتان آمادگی این بحث را دارد. مهم است که با فرزندتان روراست باشید مخصوصا اگر او به این بیماری مبتلا است و یا نسبت به کی از دوستان اوتیسمش، متعجب است. همچنین این مورد نیز بسیار مهم است که مطمئن شوید فرزندتان به اندازه کافی برای آنچه شما می گویید، بزرگ شده باشد و این مسئله او را گیج یا آشفته نکند. همه کودکان با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین سن مشخصی برای صحبت با او وجود ندارد. بستگی به شما دارد که چه موقع این مکالمه را انجام دهید.

چگونه بیماری اوتیسم را برای کودکمان توضیح دهیم؟ اگر فرزند اوتیسم دارید، اشتباه است که خیلی زود این مسئله را برای او توضیح دهید. این احساس که او متفاوت است اما هیچ کس به او علتش را نمی گوید، می تواند استرس زا باشد. به کودکان خردسال می توان چیزی مانند این گفته شود: شما یک اختلال به نام اوتیسم دارید به این معنا که مغز شما کمی متفاوت عمل می کند و به همین دلیل درمانگرانی وجود دارند که شما را یاری می کنند.

 

به کودکتان توضیح دهید که اوتیسم، هیچ چیز بدی نیست که درباره آن احساس ناراحتی کنند.

بذارید آنها بدانند که اوتیسم یک اختلال است نه یک بیماری یا یک بار اضافه و اوتیسم بودن بد نیست. کودکان بزرگتر ممکن است از آشنایی با مفهوم تنوع عصبی و جنبش حقوق معلولیت بهره مند شوند.

کودکتان را تشویق کنید تا نقاط قوت دوست، خواهر/ برادر یا همکلاسی اوتیسم خود را ببیند. برای مثال: بله، لولا بعضی اوقات به سختی حرف می زند و با احساسات زیادی سر و کار دارد اما من متوجه شده ام که او بسیار شیرین است و از نظر هنری خوب عمل می کند. فکر می کنید لولا چقدر خوب است؟

کمک کنید تا فرزند اوتیسمتان، درک کند که تفاوتهایش او را خاص و ویژه می سازد. قدرتهای اوتیسم را توضیح دهید: حس قوی منطق و اخلاق ، دلسوزی ، احساسات عمیق ، تمرکز ، وفاداری و تمایل به کمک (مسئولیت اجتماعی).

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.