آیا همسر شما مانع موفقیت شما شده است ؟ (قسمت دوم)

آیا همسر شما مانع موفقیت شما شده است ؟ (قسمت دوم) : روش دوم : آیا به عنوان شخصی مستقل شناخته می شوید ؟ آیا احساس می کنید که با رابطه یا با همسر خود تعریف می شوید و شخصیتی مستقل ندارید ؟ همه در طی یک رابطه تغییر می کنند ؛ اما اگر احساس […]


آیا همسر شما مانع موفقیت شما شده است ؟ (قسمت دوم) : روش دوم :

  1. آیا به عنوان شخصی مستقل شناخته می شوید ؟

آیا احساس می کنید که با رابطه یا با همسر خود تعریف می شوید و شخصیتی مستقل ندارید ؟ همه در طی یک رابطه تغییر می کنند ؛ اما اگر احساس می کنید که رابطه شما استقلال شخصیتی شما را گرفته ، رابطه شما مانع شما شده است .

  • این مشکل به راحتی حل می شود . شما می توانید علاقیات مستقل خود را بیان کنید یا رابطه های دوستی جدیدی را شروع کنید تا حس استقلال شخصیتی خود را در رابطه بودجود آورید ؛ اما ، اگر همسر شما در این راه جلوی شما ایستاد با مشکل بزرگتری مواجه هستید .
  • تفریحات شخصی خود را طلب کنید و حتما هردو دوستانی خارج از رابطه خود به طور مستقل داشته باشید . ممکن است که شما بخواهید هفته ای یک بار با دوستان خودتان به ططور مستقل تفریح کنید .
  1. از خودتان بپرسید آیا شما به دنبال رویاهایتان می روید ؟

آیا بودن در این رابطه باعث شده است که شما بسته تر فکر کنید ؟ آیا شما در گذشته رویاهای بزرگی در سر داشتید که الان ناپدید شده اند ؟ در طی یک رابطه عادی است که رویا ها و علایق خود را معقول تر  انتخاب کنید تا بتوانید همراهی بهتری با همسرتان داشته باشید ؛ اما ، اگر شما علایق شخصی خود را کار گذاشته اید بخاطر بهبود رابطه خود ، ممکن است که رابطه شما مانع شما از رسیدن به اهداف بالاتر شده باشد .

  • آیا شما مجبور شدید که از رویاهای خود برای رسیدن همسرتان به رویاهایش گذشته اید ؟ برای مثال میخواهید رمانی بنویسید اما تمام اوقات فراغت خود را صرف رفتن به کنسرت های همسرتان کرده اید که شخصیت موسیقیایی وی پیشرفت کند .

 

  1. مراقب نا امیدی باشید

یک نشانه بارز اینکه رابطه شما مانع شما شده است این است که  شما از رویاهای خود دست کشیده و دیگر برای پیشرفت در زمینه های خاصی از زندگی تلاشی نمیکنید . اگر شما احساس ناامیدی کنید که همه چیز بهتر خواهد شد ، یا مجبورید که خودتان را به نور انتهای تونل قانع کنید ، رابطه شما ممکن است یک عامل مضر برای پیشرفت شخصی شما و هم سلامت روانی شما باشد .

  • رابطه سالم باید زندگی شما را گسترش نه ، نه اینکه باعث شود که از خودتان بپرسید ” زندگی همین بود ؟” . ناامیدی می تواند یکی از علائم افسردگی باشد . اگر احساس می کنید که رابطه شما باعث افسردگی شما شده است ، در اسرع وقت با یک روان شناس مشورت کنید .

 

  1. مطئن شوید که واقعا نیاز هایتان برطرف می شود .

از دست دادن هویت ، کنار گذاشتن رویاها و احساس ناامیدی می توانند باعث نارضایتی شوند ، اما می توان بر این موانع غلبه کرد . اگر بخاطر اشتباهاتی که در رابطه تان وجود دارند با همسرتان ارتباطی برقرار نکرده اید ، دیگر نمی توان رابطه را مقصر نارضایتی شما دانست .

  • آیا تابحال با همسر خود نشسته اید و به طور واضح با وی در مورد افکار واحساسات خود سخن گفته اید ؟ اگر این کار را نکرده اید ف حتما یادداشت کرده و زمانی برای این کار کنار بگذارید. شاید همسرتان هم مشتاق باشد تا به همراه شما رابطه را رضایت بخش تر کند .
  • اگر با همسر خود صحبت کرده اید اما نتیجه ای حاصل نشده است ، شاید وقت آن رسیده است که از این رابطه بگذرید تا به رشد و تکامل بهتری برسید .

 

  1. با خودتان صادق باشید

ببینید شاید مانع شدن رابطه تان را با خودخواهی یا ترس خود اشتباه گرفته اید . شما می توانید همیشه این تفکر را داشته باشید که ” مرغ همسایه غازه ( علف ها جای دیگر سبزترند )” . شما معتقدید که رابطه شما مانع شما شده است با اینکه در واقع شما ثابت مانده اید چون از جایی که هستید احساس راحتی می کنید و یا میترسید که چیز های جدید را امتحان کنید .

  • توقعات خود را ارزیابی کنید . آیا تابحال همسرتان را بخاطر عدم پیشرفت در زندگیتان مقصر می دانستید ؟ آیا کلید خوشحالی و خوشبختی خود را در دستان همسرتان قرار می دهید ؟ بخاطر داشته باشید که شما تنها کسی هستید که می تواند شما را خوشحال کند .
  • بهتر است یک روز یا تعطیلات آخر هفته را تنها سپری کنید تا ارزیابی داشته باشید . از خودتان بپرسید که آیا شما مسئولیت شادی و تکامل خود را به عده گرفته اید ؟ مسافرت به تنهایی برای شما زمان و مکانی را فراهم می کند که خودتان را بدون اثرپذیری از همسرتان ارزیابی کنید .

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.