ترومای خیانت شریک رندگی، کسی که بیشترین اعتماد را به او داشتیم.

ترومای خیانت همسر:  علت و پیامد تروما خیانت شریک زندگی چه اتفاقی می افتد وقتی از شخصی که بیشتر به آن اعتماد دارید آسیب می بینید؟ ترومای خیانت زمانی اتفاق می افتد که اعتماد شخصی توسط شخصی که به او اعتماد دارند نقض شود. خیانت شریک آسیب زمانی رخ می دهد که مرتکب خیانت شخص مهم دیگری مانند همسر باشد. تروما ناشی از خیانت شریک زندگی می تواند طیف وسیعی از تأثیرات قابل توجهی بر زندگی افراد داشته باشد. روابط همیشه آسان نیستند و به ندرت ساده هستند. با این حال، اکثر مردم با این توقع که بتوانند به طرف مقابل برای برآوردن نیازهای خاص اعتماد کنند، وارد یک رابطه می شوند، چه عاشقانه، چه افلاطونی یا غیره. در موارد دیگر، یک فرد نه تنها از او انتظار دارد که نیازهای خاصی را برآورده کند، بلکه به آن شخص وابسته است. بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد وقتی یکی دیگر از افراد مهم در برآورده کردن این نیازها شکست بخورد - یا حتی اگر از راه خود برای رد این نیازها دست بردارند؟ ترومای خیانت تعریف شده است

علت و پیامد تروما خیانت شریک زندگی چه اتفاقی می افتد وقتی از شخصی که بیشتر به آن اعتماد دارید آسیب می بینید؟ ترومای خیانت زمانی اتفاق می افتد که اعتماد شخصی توسط شخصی که به او اعتماد دارند نقض شود. خیانت شریک آسیب زمانی رخ می دهد که مرتکب خیانت شخص مهم دیگری مانند […]


علت و پیامد تروما خیانت شریک زندگی

چه اتفاقی می افتد وقتی از شخصی که بیشتر به آن اعتماد دارید آسیب می بینید؟

ترومای خیانت زمانی اتفاق می افتد که اعتماد شخصی توسط شخصی که به او اعتماد دارند نقض شود.

خیانت شریک آسیب زمانی رخ می دهد که مرتکب خیانت شخص مهم دیگری مانند همسر باشد.

تروما ناشی از خیانت شریک زندگی می تواند طیف وسیعی از تأثیرات قابل توجهی بر زندگی افراد داشته باشد.

روابط همیشه آسان نیستند و به ندرت ساده هستند.

با این حال، اکثر مردم با این توقع که بتوانند به طرف مقابل برای برآوردن نیازهای خاص اعتماد کنند، وارد یک رابطه می شوند، چه عاشقانه، چه افلاطونی یا غیره.

در موارد دیگر، یک فرد نه تنها از او انتظار دارد که نیازهای خاصی را برآورده کند، بلکه به آن شخص وابسته است.

بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد وقتی یکی دیگر از افراد مهم در برآورده کردن این نیازها شکست بخورد – یا حتی اگر از راه خود برای رد این نیازها دست بردارند؟

ترومای خیانت تعریف شده است

اولین بار توسط روانشناس جنیفر فرید ابداع شد، ترومای خیانت زمانی رخ می دهد که اعتماد یک فرد توسط شخص یا سیستمی که برای بقا به آن تکیه می کنند، نقض شود. به عبارت دیگر، وقتی به شخص یا مؤسسه‌ای اعتماد می‌کنید که از نظر جسمی، ذهنی و/یا احساسی شما را تامین کند، و او قادر به انجام این کار نیست – یا اگر در نهایت به شما آسیب برساند – این می‌تواند تأثیر قابل توجه و پایداری داشته باشد. تأثیر. یک مثال رایج از آسیب های ناشی از خیانت زمانی است که کودکان توسط مراقبان خود مورد بی توجهی یا آزار قرار گرفته اند.

یکی از عوامل متمایز کننده اصلی ترومای خیانت، تکیه بر خیانت کننده است. قربانیان تروما خیانت انتخابی ندارند که موقعیتی را که در آن قرار دارند ترک کنند زیرا برای برآوردن نیازهای جسمی، ذهنی و/یا عاطفی خود به مرتکب وابسته هستند.

ناکامی از طرف مرتکب در برآوردن این نیازها، قربانی را مجبور می‌کند تا برای بقا و/یا حفظ رابطه خود را سازگار کند.

تروما خیانت شریک

استفاده منظم از اصطلاح “ترومای خیانت” بسیار جدید است. بسیاری از متخصصان سلامت روان ممکن است با دیدن پایه‌های ترومای خیانت در سبک‌های دلبستگی خاص یا آسیب‌های رشدی آشنا باشند – به عبارت دیگر، وقتی روی رابطه بین یک کودک و مراقب او تمرکز می‌کنند.

صدمات ناشی از خیانت فقط در بستر مراقب اتفاق نمی افتد. آسیب خیانت شریک زمانی اتفاق می افتد که مرتکب شخص مهم دیگری مانند دوست پسر/دوست دختر یا همسر باشد.

کاملاً ممکن است – در واقع، نسبتاً رایج است – که یک فرد به نحوی به یک شریک متکی باشد یا اعتماد کند که نیازهای دیگری را برآورده خواهد کرد. این نیازها ممکن است مالی (پرداخت قبوض، مدیریت وجوه)، عاطفی (صمیمیت، حمایت) یا فیزیکی (سکس، ایمنی، نیازهای اساسی) باشد. خیانت به این اعتماد ممکن است مانند تقلب، دستکاری، سوء استفاده فیزیکی/جنسی/عاطفی، یا نگه داشتن/سوء استفاده از منابع مالی باشد.

در برخی موارد، یک فرد ممکن است حتی به طور کامل به شریک زندگی خود متکی نباشد – حداقل نه به معنای واقعی کلمه – اما همچنان احساس می کند که ترک مرتکب یک گزینه نیست.

صرف نظر از اینکه یک فرد چگونه یا به چه طریقی به شریک خود متکی است، وقتی مرتکب به اعتماد قربانی خیانت می کند، می تواند اثری ماندگار از خود به جای بگذارد. می گویند فردی ۲۰ سال با خوشبختی ازدواج کرده است. آنها همه چیز، از جمله خانه و فرزندان را با همسر به اشتراک می گذاشتند و برای ایجاد یک رابطه محبت آمیز و پایدار به همسر تکیه می کردند. اگر ناگهان متوجه شوند که همسرشان به آنها خیانت می کند، چه تأثیری بر آنها می گذارد؟

تأثیر تروما خیانت شریک زندگی

بسیاری از مراجعین فعلی درمان به دنبال کمک برای ترومای خیانت شریک زندگی هستند، و با این حال آنها هیچ ایده ای از ریشه مشکلات خود ندارند. این به این دلیل است که آسیب ناشی از خیانت شریک زندگی، بسته به فرد، سن او در زمان وقوع تروما و خود ضربه می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

کوری خیانت. بخش بزرگی از آسیب های ناشی از خیانت شریک زندگی، کوری ناشی از خیانت است. این زمانی است که فرد آگاهانه یا ناخودآگاه علائم خیانت را نادیده می گیرد تا سعی کند رابطه را حفظ کند. آنها ممکن است رفتارها را انکار کنند، بهانه بیاورند، و حتی اگر در مورد اقدامات شریک مورد سوال قرار بگیرند، حالت تدافعی بگیرند. با اجتناب از نشانه‌های خیانت، یک فرد می‌تواند تأثیر آن را به میزان قابل توجهی بدتر کند زیرا برای حفظ رابطه سخت‌تر و سخت‌تر تلاش می‌کند.

مشکل در اعتماد به سایر روابط با خیانت در روابط قبلی، قربانی آسیب خیانت شریک زندگی ممکن است ایجاد روابط مثبت و قابل اعتماد جدید بسیار دشوار باشد. آنها ممکن است از تجربه خیانت بیشتر وحشت داشته باشند، که می تواند از اعتماد آنها به شریک زندگی، دوستان یا حتی اعضای خانواده جلوگیری کند.

تعریف تغییر یافته عشق کسی که خیانت قابل توجهی از طرف شریک زندگی خود را تجربه کرده است ممکن است ناخودآگاه با تعدیل تعریف شخصی خود از عشق با این موضوع کنار بیاید. به عبارت دیگر، آنها ممکن است شروع به در نظر گرفتن چیزهایی مانند سوء استفاده، خیانت، یا هر شکل دیگری از خیانت به عنوان بخشی عادی از عشق، و نه تنها انتظار آن را دارید، بلکه در جستجوی آن نیز هستید.

قربانی شدن مجدد اگر تعریف شخصی از عشق به گونه ای تغییر کرده باشد که شامل خیانت شود، منطقی است که او در معرض خطر بالایی قرار دارد که در آینده دوباره توسط همان یا سایر شرکا قربانی شود.

کاهش عزت نفس. خیانت شدن توسط شریک زندگی می تواند به طور جدی بر درک شخص از خود تأثیر بگذارد. آنها ممکن است در وهله اول از اینکه به آنها خیانت شده احساس شرم یا حتی گناه کنند، شروع به فکر کردن کنند که مستحق این خیانت بوده اند یا فکر کنند که لایق یک رابطه مثبت نیستند.

چالش های سلامت روان جای تعجب نیست که خیانت شریک زندگی می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت روان شود که به طور بالقوه تا سطح یک اختلال سلامت روان قابل تشخیص است. بسیاری از افراد ممکن است در اثر ضربه خیانت دچار اضطراب و/یا افسردگی شوند. علاوه بر این، افراد مبتلا به ترومای خیانت شریک زندگی اغلب علائم PTSD مانند هوشیاری بیش از حد، بی خوابی یا گسستگی را نشان می دهند.

تجربه خیانت قابل توجه توسط شخصی که برای حمایت فیزیکی، ذهنی و عاطفی به او تکیه می کنید، می تواند از لحظه حال به آینده آسیب برساند. اگر مشکوک هستید که خودتان یا کسی که می‌شناسید قربانی خیانت شده‌اید، پاسخ ممکن است به سادگی ترک رابطه نباشد.