چگونه در هنگام عصبانیت ، فرد مقابل خود را آرام کنیم؟

چگونه در هنگام عصبانیت ، فرد مقابل خود را آرام کنیم؟ اگر از شما خطایی سر زده است، معذرت خواهی کنید. اگر باعث عصبانیت کسی شدید، آنچه باید انجام دهید یک معذرت خواهی قلبی است. عذر خواهی نشانه ضعف نیست بلکه نشان دهنده این است که شما مراقب احساس طرف مقابلتان هستید. گاهی اوقات این […]


چگونه در هنگام عصبانیت ، فرد مقابل خود را آرام کنیم؟ اگر از شما خطایی سر زده است، معذرت خواهی کنید. اگر باعث عصبانیت کسی شدید، آنچه باید انجام دهید یک معذرت خواهی قلبی است. عذر خواهی نشانه ضعف نیست بلکه نشان دهنده این است که شما مراقب احساس طرف مقابلتان هستید. گاهی اوقات این تمامی چیزی است که شخص نیاز دارد تا نسبت به آنچه اتفاق افتاده احساس بهتری داشته باشد.

اگر احساس می کنید که شما مقصر نبوده اید، پس صرفا در جهت آرام کردن فرد، معذرت خواهی نکنید.

یک عذر خواهی موثر می تواند این گونه عنوان شود: “من بسیار متاسفم پولی را که برای بازنشستگی پس انداز کرده اید را در سهام هزینه کردم. نمی دانم چه فکری کردم، ولی می توانم درک کنم چرا عصبانی هستی. بیایید با هم روی این قضیه کار کنیم تا یک راه حل پیدا کنیم. ”

نگویید آرام باش. کسی که واقعاً عصبانی است، تحت کنترل احساسات خود قرار می گیرد و به قسمت منطقی مغز خود دسترسی ندارد. تلاش برای استفاده از دلیل یا پیشنهاد برای “آرام ماندن” یا “معقول بودن” احتمالاً هیزم پای آتش ریختن است و باعث می شود شخص احساس ناتوانی پیدا کند.

از تکنیک های گوش دادن استفاده کنید. زمانیکه افراد احساساتی را تجربه می کنند می خواهند بدانند که فرد دیگر آنها را درک می کند. به صحبتهای دیگران واقعا گوش دهید. به چشمانشان نگاه کنید، سرتان را به نشانه تأیید تکان دهید و برای اطلاعات بیشتر سؤال کنید. گفتگو و احساس شنیده شدن حرفها به فرد برای آرام شدن، کمک می کند.

البته گاهی اوقات، افراد عصبانی نمی خواهند از آنها سؤالی پرسیده شود و ممکن است آنقدر عصبانی باشند که باور نداشته باشند کسی واقعا آنها را درک می کند. همه آنچه شما باید انجام دهید این است که اگر فرد حس همدردی ندارد، نباید او را مجبور کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.