مقابله با افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی

مقابله با افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی

سطح مراقبت از خود را در دوره های افسردگی افزایش دهید. مراقبت از خود همیشه مهم است، اما ممکن است متوجه شوید که در طی چرخه های افسردگی باید کمی نسبت به خود با ملایمت بیشتری رفتار کنید. سعی کنید وقتی که چرخه های افسردگی را تجربه می کنید، بیشتر مراقب خود باشید تا به کارهای روزمره خود بپردازید.

فعالیت هایی مانند مدیتیشن ، ورزش یا یک اضافه کردن زمانی برای پرداختن به سرگرمی های مورد علاقه خود را در برنامه روزانه تان داشته باشید.

هر چیزی را که به ذهن شما می رسد بنویسید. این می تواند لیستی از نگرانی ها، لیست کارهای انجام شده برای فردا یا چیز دیگری باشد. شما می توانید یک می توانید این لیست را بر روی تخته بچسبانید، یا می توانید یادداشت ها را بر روی یک تکه کاغذ ضبط کنید. آنچه برای شما مفید است انجام دهید. هر شب قبل از خواب نگارش برنامه کاری خود را انجام دهید. نگارش بر روی کاغذ را بر استفاده از یک گزینه دیجیتال ارجحیت دهید، زیرا نور صفحه نمایش می تواند الگوهای خواب شما را مختل کند.

لیست کارهای خود را در طول روز بررسی کنید. این باعث کاهش بار فکری آن در ذهن شما خواهد شد. علاوه بر این، قبل از رفتن به رختخواب، احساس موفقیت را در شما ایجاد می کند. لیست چک شده کارهای روزمره تان را کوتاه و قابل کنترل، تنظیم کنید. قرار دادن چیزهای زیادی در لیست می تواند به شما احساس طاقت فرسا بودن کارها را بدهد.

سعی کنید ازگفتگوی درونی مثبت استفاده کنید. صحبت کردن مثبت می تواند به شما در مقابله با روحیه پایین کمک کند. این یک راه حل جادویی برای مشکلات شما نیست، اما می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. در ساعات قبل از خواب به خود چیزهای خوب بگویید. وقتی افکار منفی هجوم می آورند، آنها را بهبود بخشید تا مثبت تر شوند.

به خود بگویید ، “من امروز بهترین تلاش خود را کردم و این کافی است ،” “من به تمام کارهایی که امروز انجام دادم ، افتخار می کنم” یا “امروز یک روز خوب برای من بود. می دانم که فردا به خوبی پیش خواهد رفت.

مقابله با افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی : دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا