چگونه با فرزند نوجوان خود صمیمی باشیم ؟

چگونه با فرزند نوجوان خود صمیمی باشیم ؟ مقابله با نوجوانان گاهی دشوار است. وظیفه شما به عنوان والدین این است که از نظر عاطفی در کنار فرزند نوجوان خود باشید. در این مقاله برخی از دستورالعمل ها برای دستیابی به این هدف ارائه شده است. همیشه سر قول خود باشید. هرگز وعده های توخالی […]


چگونه با فرزند نوجوان خود صمیمی باشیم ؟ مقابله با نوجوانان گاهی دشوار است. وظیفه شما به عنوان والدین این است که از نظر عاطفی در کنار فرزند نوجوان خود باشید. در این مقاله برخی از دستورالعمل ها برای دستیابی به این هدف ارائه شده است.

  1. همیشه سر قول خود باشید. هرگز وعده های توخالی ندهید. اگرقولی دادید آن را عملی کنید و اگر دلیلی منطقی برای شکستن قول خود دارید ، حتماً در مورد آن به فرزند نوجوانتان خود توضیح دهید. آنها رفتار شما را یاد میگیرند و در بزرگسالی همین رفتار را تکرار می کنند. اگر به او دروغ بگویید، حتی یکبار، فرزندتان به سختی به شما اعتماد خواهد کرد.
  2. با او زیاد بخندید. شادی و با هم خندیدن، به پیوند دادن افراد کمک می کند. اگر کار خنده دار انجام دادید یا حرفی شاد داشتید، آن را با فرزندتان به اشتراک بگذارید. نوجوانان می توانند از حس و حال خوب والدینشان قدردانی کنند. آنها شما را “جالب” و “خنده دار” می نامند.
  3. از او بپرسید: آیا روز خوبی داشتی؟ با پرسش این سوال شما به او این حس را می دهید که مراقبش هستید و اگر مشکلی وجود داشته باشد متوجه آن خواهید شد برای مثال ممکن است فرزندتان مورد آزار قرار گرفته باشد. اگر فرزند شما ۱۸ ساله است و قلدری می کند، باید نگران باشید.
  4. در انجام تکالیف و کارهای روزمره او را همراهی کنید و از او یاری بگیرید. با سوال پرسیدن به او جرات بدهید و از او درخواست کمک کنید.
  5. با دختر نوجوان خود یک رسم بسازید. به عنوان مثال: شیرینی های مورد علاقه او را هر چند وقت یکبار بپزید. این دو هدف دارد: ۱٫دخترتان آشپزی را تجربه می کند، نه به صورت جدی بلکه به صورت سرگرم کننده. ۲٫دختران اغلب، به طور طبیعی، هنگام تعامل با والدین به صورت تکی، سر صحبت را باز می کنند.
  6. فراموش نکنید که به طور مرتب به فرزند نوجوان خود بگویید: “دوستت دارم“.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.